Loading...

Politica de retur


1. Cadru legal

Conform Ordonanței de Urgenta Nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate la distanță: Consumatorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fară a fi nevoit să justifice decizia de retragere și fară a suporta alte costuri decât cele prevăzute la art.13 alin.(3) și art.14 din O.U.G Nr.34/2014, în termen de 30 de zile începând de la ziua în care intra în posesia fizica a produsului. Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator. Se recomandă ca produsul returnat să fie în aceeași stare în care a fost livrat (în ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte și documentele care l-au însoțit).

2. Exceptiile

Nu pot fi denunțate contractele care au că obiect furnizarea următoarelor categorii de produse:

  • Produse care prezinta modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, șocuri (nesemnalate că și defecte estetice în primele 48 de ore de la recepționarea produsului). Produsul nou se livrează după primirea și verificarea celui returnat într-un termen de maxim 30 zile. Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, șocuri, urme de folosire excesiva și/sau intervenții neautorizate etc. ;
  • Produse aduse pe comenzi speciale;
  • Produse de îngrijire personală sau accesorii medicale desigilate;
  • Produse pentru consumul/utilizare a început cu acordul prealabil expres al Cumpărătorului și după ce acesta a confirmat că a luat cunostinţa de faptul că își vă pierde dreptul la retragere;
  • Produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecţie a sanataţii sau din motive de igiena și care au fost desigilate de consumator;
  • Pentru produsele returnate folosite se vă face diminuarea valorii conform OUG 34/2014, art. 14, alin. 3.

3. Exercitarea dreptului de retragere

  • Consumatorul informează Oțelul One cu privire la decizia de retragere din contract prin completarea unui formular de retur disponibil pe site otelulone.ro, secțiunea "Retur".
  • În termen de 48 ore lucrătoare de la transmiterea notificării, cumpărătorul va primi pe e-mail număr de înregistrare și detalii cu privire la solicitarea înaintată.

4. Costuri și taxe speciale pentru renunțarea la cumpărare

  • Costuri suportate de către cumpărător:
    • Dacă produsul este returnat într-o stare în care nu mai poate fi vândut că și nou, se va solicita o taxă pentru readucerea în stadiul inițial (dacă este posibil) sau pentru a acoperi diferența de preț rezultată din vânzarea produsului ca second-hand sau, la opțiunea clientului, îi vom reexpedia produsul, pe cheltuiala acestuia. ( art.14.punctul 3 );
  • Costuri suportate de către vânzător:
  • Costuri de retur și transport curier pentru produsul în cazul căruia cumpărătorul renunță la achiziționarea produsului în termen de 14 zile de la recepția produsului.
  • Produs ce nu este conform cu specificațiile din oferta vânzătorului.
  • Produs ce nu este conform specificațiilor menționate în comanda cumpărătorului. Produs nefuncțional în primele 48 de ore de la recepție sau colete ce prezinta deteriorări la recepție.

Notă (dacă defectul de nefunctionare este semnalat în primele 48 ore de la recepție)

5. Rambursarea sumelor

  • Rambursarea sumelor se va face în cel mult 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului, transmisă de către vânzător(art. 13, punctele 1, 2, 3 și 4)
  • Conform art. 24 punctele 2 și 3, ziua în care consumatorul își exercită dreptul de retragere din contract nu se va lua în seamă la calculul termenului, iar în cazul în care ultima zi a termenului este o zi nelucrătoare, Otelul Social Marketplace SRL va prelungi termenul în mod corespunzător.